Återbetalnings- och returpolicy

Företagsnamn: Hello It’s Allie AB
Organisationsnummer: 559479-0635
Företagsadress: Kornellgatan 10, 256 68 Helsingborg, Sverige
Kundtjänst: E-post: support@itsallie.se

Vår retur- och återbetalningspolicy gäller i 30 dagar. Om det har gått mer än 30 dagar sedan ditt köp kan vi tyvärr inte erbjuda dig en full återbetalning eller byte.

Returer

För att vara berättigad till en retur måste produkten vara oanvänd och i samma skick som när du fick den. Den måste också vara i originalförpackningen.

Flera typer av varor är undantagna från retur:

Ej returnerbara varor:

  • Presentkort
  • Månads-, halvårs eller årsprenumerationer

För att genomföra en retur kräver vi ett kvitto eller ett bevis på köpet.

Delvisa återbetalningar

I vissa situationer kan endast delvisa återbetalningar ges:

  • Varor som inte är i originalskick, är skadade eller saknar delar av orsaker som inte är vårt fel
  • Varor som returneras mer än 30 dagar efter leverans

Återbetalningar

När vi har mottagit och inspekterat din retur kommer vi att skicka ett mejl för att informera dig om vi godkänner eller avvisar din återbetalning. Om den godkänns kommer din återbetalning att behandlas och krediteras automatiskt till ditt kreditkort eller ursprungliga betalningsmetod inom ett visst antal dagar.

Försenade eller uteblivna återbetalningar

Om du inte har fått din återbetalning, kontrollera först ditt bankkonto igen. Kontakta sedan din kortutgivare, då det kan ta tid innan återbetalningen är bokförd. Nästa steg är att kontakta din bank. Det tar ofta några dagar innan en återbetalning syns på kontot. Om du har gjort allt detta och fortfarande inte har fått din återbetalning, vänligen kontakta oss på support@itsallie.se

Reavaror

Endast ordinarie prissatta varor kan återbetalas. Reavaror återbetalas ej.

Byten

Vi byter endast ut varor om de är defekta eller skadade. Om du vill byta till samma vara, skicka ett mejl till support@itsallie.se för att få adressen för retur.

Gåvor

Om varan var märkt som en gåva när den köptes och skickades direkt till dig, kommer du att få ett presentkort motsvarande värdet av din retur. När den returnerade varan mottagits skickas ett presentkort till dig.

Om varan inte var märkt som en gåva vid köpet, eller om gåvogivaren hade beställt den till sig själv för att ge till dig senare, kommer vi att återbetala till gåvogivaren som då informeras om returen.

Returfrakt

För att returnera en vara, skicka ett mail till support@itsallie.se för att få adressen. Du ansvarar själv för kostnaden för returfrakten. Fraktkostnader återbetalas inte. Om du får en återbetalning dras kostnaden för returfrakten av från beloppet.

Beroende på var du bor kan det ta olika lång tid för bytet att nå dig. Om du returnerar dyrare varor kan du överväga att använda en spårbar frakttjänst eller köpa fraktförsäkring. Vi kan inte garantera att vi får din returnerade vara.

Behöver du hjälp?

Kontakta oss på support@itsallie.se om du har frågor kring returer och återbetalningar.